Algemene voorwaarden
Huisarts
Voordat je met dit traject begint, moet je van je huisarts en/of medisch specialist waar je onder behandeling bent, zeker weten dat je huidige klachten geen medische behandeling vereisen. Het is aan te raden om met je huisarts of behandeld specialist te overleggen of je (pijn) klachten gezien kunnen worden als SOLK (Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten). Deze benadering gaat uit van de link tussen je emoties een oorzaak van de klachten (kunnen) zijn. Als je tijdens het traject nieuwe (pijn) klachten ontwikkelt, moeten die altijd eerst door je huisarts onderzocht worden. Dit geldt ook voor medicatie. Consulteer altijd je arts over eventueel veranderen van medicatie.
Geestelijk zorgverlener
Als je in therapie bent bij een geestelijke zorgverlener (zoals een psycholoog of psychotherapeut), dan moet je eerst met je therapeut overleggen of je aan dit coaching trajecttraject kan deelnemen. Als je een sterke emotionele reactie krijgt (zoals depressieve gevoelens of paniek) tijdens het traject, is het heel belangrijk je je therapeut benadert.
Overige voorwaarden
Verder verklaar je met het ondertekenen van het intakeformulier:
-
dat je volledig op de hoogte bent van wat het traject inhoudt en je antwoord heb gekregen of vragen die je hebt
-
dat je toestemming geeft voor het vastleggen van gegevens in een cliëntdossier
-
dat je alle vragen tijdens de intake en bij het invullen van het intakeformulier naar waarheid hebt beantwoord
-
dat je alle informatie betreffende je gezondheid die relevant is voor dit traject, hebt gegeven
-
dat Bij-eke een inspanningsverplichting heeft en geen resultaatsverplichting
-
dat op basis van de voorwaarden en alle informatie op www.bij-eke.nl bewust hebt besloten om het mind body traject te starten
Klachten
Tijdens mijn dienstverlening zal ik mijn uiterste best doen om het coachtraject naar volle tevredenheid te laten verlopen. Mochten er toch klachten zijn, neem dan eerst contact met mij op zodat we tijdens een persoonlijk gesprek hopelijk samen tot een oplossing komen. Als dit niet lukt, verwijs ik je naar onderstaande klachtenprocedure.
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) stelt eisen aan zorgaanbieders.
Een van de eisen uit de Wkkgz is dat zorgaanbieders een klachtenregeling, een onafhankelijke klachtenfunctionaris en aansluiting bij een door de minister erkende geschilleninstantie moeten hebben. Bij-eke is aangesloten bij de WKKGZ bij ZZP Nederland. Hiermee voldoet ik aan de eisen die worden gesteld door de WKKGZ.
Via de Klachtenfunctionaris op afroep en Geschilleninstantie kunt klachten over de zorg die ik heb verleent, voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Mocht de klachtenfunctionaris de klacht van uw cliënt ook niet weg kunnen nemen, dan is er uiteindelijk de erkende Geschilleninstantie van Stichting Zorggeschil die een bindende uitspraak zal doen.